Aloitin korujen tekemisen omaksi ilokseni, nyt toivon ilahduttavani muitakin jakamalla tekemiäni luomuksia. Teen kaikki korut suurella rakkaudella ja intohimolla ja yritän jatkuvasti opetella uusia tekniikoita niiden tekoon. Jos haluat, että loihdin sinullekin jotain jo tekemieni korujen perusteella tai pohdit, josko oma ideasi olisi sellainen, jonka voisin toteuttaa, ota rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan!

keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Marie Antoinette




Kuten aiemmin mainitsin, olen suuri historiafani. Lempiaiheitani historiassa ovat mm. 1700-luku, varsinkin Ranskassa ja Brittein saarilla. Viikingit ja keskiaika sekä yleinen Suomen historia ovat minulle jotain järkyttävän mielenkiintoista, mutta varsinkin Ranska ja Englanti sekä Skotlanti kiehtovat.

Onkin siis luonnollista, että mielenkiinnon kohteeni heijastuvat myös tekemiini töihin. Haaveilen, että vielä olisi täysin normaalia vetää korsetti ja runsashelmainen mekko päälle ja kuorruttaa itsensä helmillä ja kaikella muulla mukavan kiiltävällä. Voisin saada melkoisen kummastuneita katseita, jos sellaisissa tamineissa vetelisin pitkin toria, mutta tämä kaulakoru on ehkä hienovaraisempi tapa tuoda arkeen 1700-lukua.




En omista yhtään perinteistä helminauhaa, ja tiesin, että vaikka jotain sen tyylistä halusinkin, en kuitenkaan halunnut mennä ihan perinteistä reittiä tässäkään tapauksessa. Yksinkertaisen kaunis riipus keskelle helminauhaa sopikin tyyliin kuin nenä päähän, ja kuva-aiheeksi valikoitui tietenkin Marie Antoinette, sillä hänen koristeellisesta tyylistään koko kaulakoru sai inspiraationsa.

Tähän kuvaan mun printterin surkea jälki jopa sopii - saa kuvan näyttämään vanhahtavalta ja sopivan utuiselta!



Näitä teen myös myyntiin. Kaikki metalliosat hopeoituja, helmet lasia.
Säädettävä ketju, kaulakorun pituus n. 50-54 cm. 22 e posteineen.

2 kommenttia:

  1. Muistuta mua että mä tilaan tällaisen sitten kun on taas rahaa, eli todennäköisesti ensi kuun palkasta. :)

    VastaaPoista
  2. Muistuta mua että mä tilaan tällaisen sitten kun on taas rahaa, eli todennäköisesti ensi kuun palkasta. :)

    VastaaPoista